Werkwijze en huisregels

Werkwijze en huisregels

Wij doen ons uiterste best om u naar volle tevredenheid te behandelen en uw bezoek aan onze praktijk zo aangenaam mogelijk te maken. Hiervoor hebben wij ook uw medewerking nodig. Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze en om de kwaliteit van onze zorg te kunnen waarborgen, leggen wij u graag onze werkwijze en onze huisregels uit. Ook geven wij u informatie over uw tandartsrekening en uw privacy. Wij vragen u deze pagina’s aandachtig door te lezen.

1. Werkwijze

Uw eerste bezoek

Tijdens uw eerste bezoek ontmoet u uw behandelaar. Uw behandelaar maakt kennis met u en kijkt hoe uw gebitssituatie is. Indien nodig worden er enkele röntgenfoto's gemaakt. Op deze manier krijgen wij inzicht in de status van uw gebit en kunnen wij u het beste advies geven. De kosten voor deze afspraak kunnen variëren, maar zijn volgens de landelijk geldende tarieven, minimaal de kosten voor een periodieke controle. 

Het is belangrijk dat u uw legitimatiebewijs en verzekeringspas meebrengt, zodat uw persoonsgegevens correct in ons patiëntenbestand komen te staan.

Onze werkwijze

Binnen onze praktijk wordt gewerkt volgens een meerstoelenconcept. De klinische assistentes zijn opgeleid om behandelingen voor te bereiden, die vervolgens door de tandartsen worden uitgevoerd. Ook zijn de assistentes opgeleid om zelfstandig bepaalde tandheelkundige verrichtingen uit te voeren. Alle klinische en preventieve behandelingen die door onze assistentes zelfstandig worden uitgevoerd, vinden plaats onder supervisie van de behandelende tandarts. Uw tandarts is verantwoordelijk voor de assistentes. 

Persoonlijke gegevens

Wanneer er iets verandert in uw adresgegevens, telefoonnummer(s), e-mailadres, verzekeringsgegevens of gezinssituatie horen wij dit graag. U kunt gebruik maken van het wijzigingsformulier op de website of ons een e-mail sturen. Wij vernemen graag wanneer er iets verandert in uw gezondheidssituatie en/of medicijngebruik. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een zwangerschap. Uw behandelaar zal hiernaar vragen. Het is namelijk belangrijk dat uw behandelaar op de hoogte is van uw gezondheid en uw medicijngebruik, zodat daar rekening mee gehouden kan worden. 

Afspraken

• Om altijd voldoende tijd voor iedere patiënt te hebben, werken wij met behandelingen op afspraak. Heeft u geen afspraak, maar wilt u wel meteen behandeld worden? Dan is de kans aanwezig dat wij u moeten teleurstellen en dat willen wij graag voorkomen.

• Een afspraak maken kan eenvoudig bij onze baliemedewerker, via telefonisch contact of door het invullen van het afspraakformulier op de website. Onze baliemedewerkers denken graag met u mee om een afspraak in te plannen op een moment dat het u uitkomt. Wanneer u dit wenst, krijgt u ook een oproep of herinnering per e-mail, per sms of per post.

• Het is prettig dat u op tijd op uw afspraak aanwezig bent. Indien u te laat komt voor een afspraak, loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het ontstane tijdgebrek. 

• Kunt u een afspraak niet nakomen? Laat dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch of via e-mail aan ons weten. Wij hebben dan nog voldoende tijd om de gereserveerde tijd aan een andere patiënt te geven. Wanneer u de afspraak niet tijdig afzegt, of niet komt opdagen, zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht conform onze betalingsvoorwaarden. Het feit dat wij u helpen herinneren aan uw afspraak is een extra service. U blijft er zelf verantwoordelijk voor, dat u op uw afspraak verschijnt. Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk. Wij vertrouwen op uw begrip.

2. Huisregels

Om uw bezoek aan onze tandartspraktijk veilig en zo aangenaam mogelijk te maken, hanteren wij een aantal huisregels. Door onze tandartspraktijk te bezoeken, aanvaardt u onze huisregels. Dit zijn onze huisregels:

• Binnen onze tandartspraktijk gaan wij respectvol met elkaar om. Discriminatie is niet toegestaan. Als patiënt en bezoeker mag u erop rekenen dat u door onze medewerkers correct wordt behandeld. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook.

• Wapenbezit, diefstal, vernieling, fysiek en verbaal geweld en (seksuele) intimidatie zijn in Nederland en daarmee in onze tandartspraktijk niet toegestaan. Van overtreding wordt altijd aangifte gedaan bij de politie. Overtreders worden aan de politie overgedragen. In alle gevallen worden de gemaakte kosten verhaald op de overtreder. Ziet u een onveilige situatie? Meld dit dan bij de receptie of bij één van de medewerkers.

• Het is verboden te roken binnen onze tandartspraktijk en bijbehorende gebouwen. Dit geldt ook voor het roken van elektronische sigaretten.

• Gebruik van drugs en alcohol en/of het onder invloed zijn van drugs en/of alcohol in onze tandartspraktijk is niet toegestaan.

• Het is niet toegestaan om dieren mee te nemen naar onze tandartspraktijk. Uiteraard mag u -indien nodig- wel een hulphond meebrengen.

• Wilt u een foto, film of geluidsopname maken van de behandeling, de medewerkers en/of de patiënten? Dit mag alleen als u uitdrukkelijk toestemming heeft gevraagd én gekregen van de betrokkene(n). Wij vragen u de privacy van patiënten en de medewerkers te respecteren, ook op sociale media.

• Wij verzoeken u om zelf over uw eigendommen te waken. Onze tandartspraktijk is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en/of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.

Deze gedragsregels gelden zowel in onze tandartspraktijk als op het gehele terrein van onze tandartspraktijk, inclusief het parkeerterrein. Het overtreden van de regels of het niet opvolgen van aanwijzingen, kan leiden tot een waarschuwing of het weigeren van de toegang tot onze tandartspraktijk.

• Het is niet toegestaan om in onze tandartspraktijk kleding te dragen die het gezicht bedekt. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om bivakmutsen, boerka’s, nikabs en integraalhelmen.

Suggesties en opmerkingen

Heeft u een suggestie, opmerking, compliment of klacht? Dan horen wij dat graag. U kunt ze altijd aan ons doorgeven. Dit kan in onze tandartspraktijk zelf, maar ook via het contactformulier of telefonisch via . Wij staan u graag te woord.

26 september 2023

Goede Tandzorg met vriendelijke medewerkers

Het zijn aardige medewerkers die zorg hebben voor de patiënten.

24 september 2023

Super

Ik wordt heel goed verwelkomt wn goed behandelt super fijn

22 september 2023

Snel, persoonlijk

Persoonlijke aandacht en goede behandeling

22 september 2023

Zeer goed

Je word altijd netjes behandeld

21 september 2023

Op tijd geholpen, en goed behandeld.

Zie boven.

21 september 2023

Zorgzaam

Aardige mondhygiëniste

20 september 2023

Ik was bij de mondhygiënist en zij is een vakvrouw en klantgericht. P

De mondhygiëne communiceert helder, stelt de patiënt op haar gemak en is een vakvrouw

20 september 2023

Top, Vriendelijk professioneel

Super

20 september 2023

Ik ben uitstekend en vriendelijk geholpen

Het is altijd een feestje om door Lorena geholpen te worden

20 september 2023

Geweldig!

Aardig personeel, nemen de tijd voor de behandeling en geven duidelijk en goed advies. Ik ben erg...

Lees meer
19 september 2023

Ik heb alleen goede ervaringen

De mondhygienist werkt zorgvuldig en verteld goed wat ze gaat doen.

18 september 2023

Prima zorg met aandacht

Zit al jaren bij deze tandartspraktijk. Er is redelijk wat doorloop van tandartsen geweest dus he...

Lees meer
18 september 2023

Vriendelijk

We zijn vriendelijk ontvangen. Ze namen de tijd voor mijn twee kinderen en vertelde wat er ging g...

Lees meer
16 september 2023

Deskundig geholpen

Halfjaarlijkse controle gehad, snel geholpen en bij twijfel werd er nog goed naar de foto gekeken...

Lees meer
16 september 2023

Hartelijke ontvangst, vlotte behandeling en goed geholpen, hartelijke arts en assistent.

Vriendelijke ontvangst, vlot en goed geholpen en Nederlands gesproken.

15 september 2023

Achteraf alles meegevallen

Ik zag er best wel tegenop maar achteraf is het alles meegevallen.

14 september 2023

Uitstekend geholpen

Ik ben door de tandarts goed geholpen. Ze was vriendelijk, geduldig, behulpzaam en gaf goede info...

Lees meer
14 september 2023

Prima, vriendelijke bejegening, duidelijke uitleg en rekening houdend met mijn slechthorendheid.

Uitstekend!

13 september 2023

Fijn dat ik ook uitleg krijg bij de foto's die waren gemaakt

Tijdens de controle werden er foto's gemaakt van mijn gebit. Hier werd vervolgens ook uitleg gege...

Lees meer
13 september 2023

Goed

Ik ben netjes behandeld. De uitleg van wat ze gaan doen kan beter. Ik moest er zelf om vragen. We...

Lees meer
8 september 2023

Vriendelijkheid ten top

Zoals altijd vriendelijk ontvangen en correcte behandeling door de tandarts

7 september 2023

Goed gehandeld

Geen gedoe, gewoon goed uitgelegd en dan kan ik direct bepalen of ik het wil of niet